Translate

dimarts, 31 de maig del 2011

SOLOTERAPIA A3






...Tot va començar veien una resenya del company "PIJU" que relatava una repetició a la via "Truestolon" al tozal del vero.Gracies a la seva magnífica resenya,vaig apendre l`aproximació d`aquesta paret:1 horeta de tranquila baixada des de san Peregrin.

...I un dia que plovia,vaig agafar el cotxe i vaig anar a retrobar la paret.I dic retrobar per que anys abans,ja havia baixat pel Vero i recordava la paret com a..." si,es gansa..."

Començo l`aproximació i als 5 minuts:PAREDON! Un hora mes tart,.arribo a sota i si:"aqui pasaré les vacances!!!"

Aquell dia vaig portar aigua i vaig tornar ple de motivació!!!...

Durant un finde vaig obrir el primer llarg i part del segon.Ja ho tenia tot apunt,la setmana seguent,cap amunt!!!!

Al poble d`Alquezar,i tinc un gran amic,en LLuis,que fa molts anys que hi viu.Explicant-li les meves intencions d`overtura d`una nova via al Tozal,li pregunto si no hi ha alguna pista que s`acosti al cim per facilitar la baixada dels petates i hem comenta que fa molts anys enrera,hi havia un antic menjador per els voltors i que Ell havia pujat amb un Suzuki pero recordava que la pista estava chunga...

Vaig anar a Deportes Guara de Huesca a per un rapelador que havia perdut i un dels venedors hem fa un plànol EXACTE de l`aproxinació al cim per pista...( aquest venedor es un reputat excursionista de la zona)...

Jo cap allà que vaig i si! faig cim en cotxe despres de "obrir" de nou la pista!

Tot va sobre rodes.El dia 5 hem fico a paret.l`escalada m`agrada,tot artifo,però amb precaució ,que aqui un esta sol de veritat.Una caiguda dolenta i ni tant sols cap barranquista cridaner dels que pasen per abaix el riu s`abria com ajudar-me.M`hi estic 6 dies amb els seus 5 vivacs (récord personal d`estada en paret) i en aquest dies només veig un helicopter de la Guardia civil que passa a tot drap pel congost...i al cap d`una estona torna,hem comtempla una estona a la meva alçada(llarg 5) i despres marxa a tota pastilla...

Compromissos varis i despres de varies tormenters nocturnes fan que torni a la civilització,i al seguent finde,pujo al cim amb cotxe,baixo en una hora i quatre rapels per la baixada normal fins a peu de via,remonto una mega jumarada de5 llargs i en dos dies més,acabo la via.Cim i en quintze minuts só al cotxe,sol i abatut pero molt,molt feliç!!!!!! Al vespre mega sopar d`elit a Alquezar.L`endemà,tornada al cim a buscar els petates.


L`AVENTURA,ENCARA ES POSIBLE.



Dades tècniques:


A banda i banda de la via existeixen 2 projectes inacabats o mes ben dit,"acabats" on acaba la bona roca.Totes les vies existens fins al moment,eviten el gran desplom taronja de roca "serradures",la "SOLOTERÀPIA" el supera de plé.

Via de feina,de molta feina,amb mes expansions de les desitjades...pero es que aqui no pots caure!!!!

eL LLIURE ESTÀ OBERT EN LLIURE( COSA OBVIA,PERO PER A MI MOLT IL.LUSIONANT)


Pot i premi per els futurs repetidors.


4 comentaris:

  1. Felicitats paca. admiro per les grans mogudes que montes i més en solitari. aventura al complet.
    Salut rumbateam

    ResponElimina
  2. RUMBA TEAM:gracies,no m`admiris:ho faig per escapar de la presio de la vida horitzontal.

    ResponElimina
  3. ffff...bou, no sé com trobes temps, motivació i energia per aquests movidóns...me'n passes una mica plies...vas sobrat!!!

    ResponElimina
  4. Molt bona la logistica off Road d'aproximació. Haviam quan coincidim!!!!! y fem uns riures y unes birress, company!

    ResponElimina